reklama

Nečakane krásne Moldavsko

Otvorila som mnoho kníh, ale nijaká sa mi nezdala dostatočne hlboká, lebo to, čo som v skutočnosti chcela počuť, bolo moje vlastné srdce.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Čas ubehol už dostatočne ďaleko, človek sa stal svedkom zrodení i odchádzaní na večnosť, až by sa zdalo, že ako z kontúr nad horizontom skúšame predpokladať reliéf krajiny, tak sa bude dať i predpovedať vlastný život – čo vytrvá, čo sa zmení, čo má pravdepodobnosť nastať a čo sa len sotva uskutoční. A predsa bol život ešte fascinujúcejší, ešte prekvapivejší, než sa dalo predstaviť a netvorila som ho ja, ale on utváral moje dni.

Pod tmavými oblakmi prenášajúcimi vodu ako tajomstvo uchovávané v srdci, som sa pýtala, koľko hriechov sa pomestí do jedného dňa, do jednej hodiny, keď obzerajúc sa za sebou vidím celú reťaz nesprávneho konania.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dni prešli, a ja už nemám čo povedať. A predsa je v hĺbke potreba po slovách. Potreba harmónie, ktorú môžu slová vytvoriť, i rozrušiť. V dni, ktorý sa nepominul navôkol mňa, lež v mojom vnútri, vyvstávala potreba odpustenia.

Poistená v poisťovni u strážneho anjela som čakala na nádražiach a kráčala po krajine, kde ma nikto nečaká, no kde ja čakám pokoj, čo nosí vznešené meno – svätý.

Dni stáli v povetrí ako vysoké biele oblaky – bez hriechu, no i bez cnosti. A tento zvláštny ne-život, to zvláštne konanie bez plnej účasti srdca, volalo po naplnení jediného slova – cit.

Čakajúc „čiernu dieru“ Európy som našla bielu krásu. Dobrotu, láskavosť, temperament a plodnú, plodnú zem. Ženičky na trhoch vykladali na pulty úrodu zo záhrad, akoby to boli poklady. A oni nimi vskutku aj boli – čierne perly ríbezlí, smaragdové žezlá uhoriek, malachitová zeleň cukiny, rubíny čerešní a višní, náhrdelníky zo sušených húb, broskyne ako vzácne vajcia Fabergé a všetkému dominovali najväčšie zbrane – delové gule melónov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj také bolo Moldavsko. So slnkom pripnutým ako brošňou na nebesiach, s páľavou prikrývajúcou moju kožu červeným plátnom. A ramená krížov trčiacich z cintorínov zarastených svrčinou objímali ticho i dedinský priestor, požehnanú chudobu i dobro – to všetko, čoho malo nezabudnuteľné Moldavsko nadostač.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Moldavský oktoich z roku 1729 zapísaný cyrilikou
Moldavský oktoich z roku 1729 zapísaný cyrilikou 
Obrázok blogu
Zápecok v tradičnom moldavskom dome
Zápecok v tradičnom moldavskom dome 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Chrám Narodenia Pána v Kišiňove
Chrám Narodenia Pána v Kišiňove 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Niekoľko mesiacov trvajúce protesty pred budovou vlády
Niekoľko mesiacov trvajúce protesty pred budovou vlády  
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Pamätník obetiam komunizmu
Pamätník obetiam komunizmu 
Svätý Ștefan cel Mare, Štefan Veľký (1429-1504), moldavské knieža, obranca krajiny proti Turkom
Svätý Ștefan cel Mare, Štefan Veľký (1429-1504), moldavské knieža, obranca krajiny proti Turkom  
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Katolícky kostol Božej prozreteľnosti v Kišiňove
Katolícky kostol Božej prozreteľnosti v Kišiňove 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Domček kupca I. N. Naumova v Kišiňove, kde na jeseň roku 1820 prežil niekoľko týždňov svojho vyhnanstva do Besarábie A. S. Puškin.
Domček kupca I. N. Naumova v Kišiňove, kde na jeseň roku 1820 prežil niekoľko týždňov svojho vyhnanstva do Besarábie A. S. Puškin. 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Katarína Džunková

Katarína Džunková

Bloger 
  • Počet článkov:  257
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu