reklama

Skadarské jazero

Hoci som sama pozývala k sebe málokoho, Skadarské jazero si k sebe pozvalo mňa. Aspoň ja som si tak vysvetľovala jeho otvorenú dlaň, jeho vôňu, jeho vzduch, slnko žiarivé a zrelé ako strapec bieleho hrozna,

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

vtáky, ktoré pohlcoval obzor, les a jazero, čo pohlcovalo skaly a plytkosť, čo sa stratila v jazere – a pri ňom ja, čo som sa ukryla vo vnútri jeho pevnosti.

Boh ochraňoval Skadar a ochraňoval mňa, a ja som si chránila slová pre túto chvíľu, všetky myšlienky a vlhkosťou zvlnený zošit, akoby sa aj on chcel pripodobniť tomuto jazeru.

Celý svet bol zrazu usporiadaný ako matrioška, začínajúci sa aj končiaci v tom istom bode. Boh – a v ňom svet, vo svete Čierna Hora, v nej Skadar a v ňom ostrov, na ostrove vodný hrad a v ňom ja a vo v mne srdce – a v srdci opäť Boh.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Uplynul včerajšok, ktorý obsahoval i mňa a ja som v sebe uchovávala obsah slova „včera“. Koľká to hlúposť myslieť si, že svet patrí iba človeku a že ho možno posudzovať podľa seba, keď priamka tej istej zeme pod nohami vedie k druhému človeku a zem nás spája ako štafeta, ktorú si od cesty k ceste, od ulice k ulici podávame. A rovnakou štafetou je i čas, ktorý si podávame z generácie na generáciu. A aj my sme štafetou, ktorú si navzájom podávajú slnko a luna, keď držia stráž nad naším svetom, ako sa vymieňajú stráže v zámockých záhradách, no verný strážny anjel si svoje miesto nevymení s nikým a nehľadá iného Boha, ani iného človeka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri nohách Skadarského jazera som ležala tri dni a ono ležalo pri mne.

Sledovala som vtáctvo a ono sledovalo mňa. A ryby sa vrhali za lúčmi slnka, čo sa ako vodný hmyz pomaly kĺzali po hladine.

Sledovala som každý pohyb slnka a pohyby zeme, pohyby vlastného tela, vtáctva, rýb a listov vo vetre, ako sa všetci na tomto svete hýbeme svojím smerom a iba Boh nás drží, aby sme sa v konflikte svojich cieľov a protikladov načisto nestratili.

Noc uzmierila moje oči a spánok akoby mi poviazal nohy. A strážny anjel stále bedlil na brehu Skadarského jazera a ani colníci za bielymi pahorkami albánskych hôr si nevšimli, koho to nosím so sebou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Písanie novely Eupalinova láska vo vodnej tvŕdzi pri Skadarskom jazere. Putovala som cez Balkán do Korintu a Megary, aby som na vlastné oči videla miesta, kde sa novela odohráva a kde historický architekt Eupalinos žil. Odfotil ma náhodný turista - chlapec z Iránu žijúci v Belgicku, celý prekvapený z toho, že v opustenej vodnej tvŕdzi v Čiernej Hore stretol dievča rozprávajúce po perzsky.
Písanie novely Eupalinova láska vo vodnej tvŕdzi pri Skadarskom jazere. Putovala som cez Balkán do Korintu a Megary, aby som na vlastné oči videla miesta, kde sa novela odohráva a kde historický architekt Eupalinos žil. Odfotil ma náhodný turista - chlapec z Iránu žijúci v Belgicku, celý prekvapený z toho, že v opustenej vodnej tvŕdzi v Čiernej Hore stretol dievča rozprávajúce po perzsky. 
Katarína Džunková

Katarína Džunková

Bloger 
  • Počet článkov:  257
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu