reklama

Večné brezy (Litva)

Dnes budem tichá, to len čosi vo mne chcelo zaspievať ani nie o Litve, ale o brezách. Ba ani o brezách nie – ale o láske, čo ako strom s čiernymi fľakmi božích očí na kôre vstáva z popola.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Obrázok blogu
(zdroj: www.suz-mitte.de)

Dnes budem tichá, to len čosi iné zo mňa tak, ako biela holubica cez temný archív noci, vyletelo k nebesiam. Bola to modlitba; to, čo sa z vyhorenej stráne srdca akosi samo pozviechalo a hoci na to nebola nijaká nádej – tak, ako vo vysokých skalách a chladných a hlbokých vodách prosí telo o život; zaprosila o život aj moja duša.

Láska, príď – čo ako biela breza vstávaš z popola.

A zachráň všetko, čo veľké je a hodné.

Ty, čo dlhšie ako hostia rozpúšťaš sa na jazyku v duši.

Nájdi ma ráno inú, láska. A zmeň mi ruky na brezy. A ja tu s nimi stojím a preberám fotky z Litvy a chválim a hľadím a žehnám a to už nie ja, ale biela breza stojí na mne z popola.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ty si jediná a najväčšia – Breza. A práve preto, že sa z teba mnohí smejú a že si proti logike... Proti nej vôbec nie si. Ty si Logos. Naopak, to hriech je tvoj oponent.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

 Odpusť mi moje kyslé pôdy, Breza. A aj ten otrávený prameň - ústa, čo sa tak rady hlásia ku slovu.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

 

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Mohli by sme nanosiť aj celé pohorie krížov, a aj tak by nevyjadrili lásku dobrých ľudí k tebe a ani tvoju bolesť.

...

Vysaj mi z duše vzdor. Svätá breza... A aj tú zlú vlastnosť, že sa málo kajám; alebo, naopak, až priveľmi, že slová stratia hodnotu a už to nie je ani úprimnosť, ani pokánie.

...

A ruky mi premeň na listy. Nech sa činy prstov premenia na lístkové zlato pohladenia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

...

Veď ty nie si o volaní tvojho mena, Breza. A tam, kde by som chcela získať – tam mám dať.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

 

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

To Breze vďačím za to, že nie som Kain.  

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

 

Obrázok blogu
Katarína Džunková

Katarína Džunková

Bloger 
  • Počet článkov:  257
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu