reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Katarína Džunková

Katarína Džunková

Bloger 
  • Počet článkov:  257
  •  | 
  • Páči sa:  2x
reklama

Vatikán

Pred rímskymi katakombami

Katarína Džunková

Pred rímskymi katakombami

Kriste, odpusť mi moju slabosť a moju pýchu, veď ty vidíš do najhlbších jaskýň mojej duše, pod všetky slová, pod všetky roky, čo uplývajú ako keď po kameni steká dážď a nič sa pred tebou neskryje, ako sa neskryje svetlo pred tmou a smrť pred životom. O zem ako kotvu visí tu nebo priviazané a milosť Božia nezaslúžene plynie nad našou planétou ako nad kolískou dieťaťa.

  • 12. aug 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 931x
  • 0
Pri hrobe svätého Ignáca z Loyoly

Katarína Džunková

Pri hrobe svätého Ignáca z Loyoly

Modlila som sa pri jeho hrobe raz a potom ešte raz a napokon som sa musela vrátiť i tretíkrát, a stále som nemala pocit, že je moja modlitba dostatočná. Neviem vyjadriť a ani netuším, ako pomenovať všetku svoju úctu a aj svoje nedostatočné chápanie toho zázraku, že sa v 16. storočí objavil kniežací syn, čo pri obrane Pamplony utrpel vážne zranenie, aby napokon uvidel Krista a tak jasne si uvedomil, ako sa po obrátení od základov mení ľudský život, tak jasne si uvedomil rozlišovanie dobrých a zlých duchov , že umrel pre pozemský, polovičatý a nedôsledný život, aby už žil, rozlišujúci presne ako rez britvou, život pre Krista.

  • 12. aug 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 271x
  • 6
Pri hrobe svätého Cyrila

Katarína Džunková

Pri hrobe svätého Cyrila

Moje kolená sa posunuli bližšie, bližšie na chladnej podlahe vykladanej kusmi starého mramoru, bližšie, až stačil naozaj kúsok a takmer som sa dotkla miesta, kde bol pochovaný svätý Konštantín. Slovanské národy tu na znak svojej úcty umiestnili tabuľky s poďakovaním tomuto svätcovi a predovšetkým Bohu za ten milosrdný okamih dejín, keď bol skrze svätého Cyrila a Metoda slovanský jazyk povýšený na bohoslužobný. Tu alebo na iných pravdepodobných miestach v bazilike sv. Klimenta v Ríme leží svätý Cyril ako mních, aby už nebol sluha „ani cisárovi, ani nikomu inému, ale len Bohu všemohúcemu.“  Ako aj činil po celý život.

  • 10. aug 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 320x
  • 18
reklama
SkryťZatvoriť reklamu