reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Katarína Džunková

Katarína Džunková

Bloger 
  • Počet článkov:  257
  •  | 
  • Páči sa:  2x
reklama

Estónsko

Tallinn

Katarína Džunková

Tallinn

Voda v moriach zostala stáť v pozore pred Krásou a tiché slnko vialo nad pobrežím ako zástava.

  • 10. dec 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 263x
  • 4
Narva. Prvé okamihy Ruska.

Katarína Džunková

Narva. Prvé okamihy Ruska.

Pamätám si ho iba v snoch, keď sa ešte vo mne rozprestierala krajina detstva a ja som podobná tej krajine túžila uvidieť jeho hĺbku a jeho rovinu. Pamätám si, ako som ležala na lúke v Pobaltí a tam, tam kúsok severovýchodne odo mňa sa rozprestieralo ono. Pamätám si, keď bolo iba vytúženou zemou a len dostratena miznúci a rozširujúci sa obzor v zárodkoch priestoru skrýval Rusko. Keď sa k Baltskému moru zbiehali oblaky a v rozľahlej záplave borovicových lesov, ktoré na obzore mizli v tmavozelenom pruhu, čo už ľudské oko nedokázalo zachytiť, som cítila, ako plápolá jeho šírka. Ako tam v diaľke sála a čosi zvláštne vyžaruje jeho prítomnosť.

  • 16. nov 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 668x
  • 3
A just idem do Estónska bahná pozerať!

Katarína Džunková

A just idem do Estónska bahná pozerať!

„Zbláznila si sa? Do Estónska? Sama? A to tam chceš ísť 'bagna' pozerať alebo čo?“ povedal mi vo vlaku jeden Poliak a tresol ma po chrbte tak silno, až mi, tomu szalonemu dievčaťu, čo rozprávalo o rovinách a močiaroch, zapraskali v tele vŕby. Tie, z ktorých mám upletený hrudný kôš.

  • 21. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 808x
  • 58
Saaremaa - ostrov ako z rozprávky

Katarína Džunková

Saaremaa - ostrov ako z rozprávky

Bolo to ešte v dobe, keď mali meniny Jakubovia a Anny a leto bolo bzučiace a pevné. Boh posielal do Pobaltia biele komuniké rána a cez lúky a cez dubové háje preplávala tyrkysová platesa júlových dní. Vtedy som prišla na ostrov Saaremaa. Voňalo tam drevo a voňali tam ryby. A celkom, celkom tichunko pípali rozstrapatené hlavičky bodliakov akoby vo fialových oblakoch hľadali svoju matku. A len ako rýchle štíhle ťahy žilového písma sa na steblách trávy zjavovali písmená. E. Es. Té. Ó. En. Es. Ká. O. Estónsko. Verilo sa tomu ťažko.

  • 28. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 072x
  • 14
reklama
SkryťZatvoriť reklamu